Praktijk van Dijen
035 5412936
WelkomFysiotherapieManuele TherapieOedeemtherapieClaudicatio/etalage benenReuma-oefengroepDry NeedlingAcupunctuurBICOM-therapieBicom Body CheckFavoriete linksdisclaimer

Aandoeningen
Laseracupunctuur
Stoppen met roken
Bedrijven
Acupunctuur en infertiliteit

Laseracupunctuur

LASER staat voor: Light Amplification by Stimulated Emmission of Radiation.

In goed Nederlands; Kunstmatig licht wat gemaakt wordt door een gas of een metaallegering onder stroom te zetten.

Dit kunstmatig gecreerde licht heeft een aantal natuurkundige eigenschappen anders dan natuurlijk licht of licht
van een lamp of TL-buis. Met de juiste frequentie en sterkte, heeft dit licht een direct biologisch effect op het lichaam.

De Franse arts F. Nogier heeft ontdekt dat lichaamslokalisaties, en dus acupunctuurpunten, hun eigen specifieke frequenties
verlangen.Met de juiste frequentie wordt het beoogde effect optimaal.

Hiervoor is een LASER-apparaat nodig is waarvan de frequenties nauwkeurig kunnen worden ingesteld.

Omdat de behandeling geheel pijnloos is, is deze manier van behandelen ideaal voor kinderen en mensen met een naaldfobie.

Als kanttekening moet wel vermeld worden dat niet elke ziekte of aandoening zich leent voor een behandeling met de LASER.
Sommige aandoeningen zijn alleen goed behandelbaar met naaldacupunctuur.